התקנת ספרינקלרים – מה חשוב לדעת?

היא יכולה לפרוץ ללא כל התרעה מוקדמת, בלי סיבה הנראית לעין ודווקא בזמן שאתם נמצאים רחוק מהמשרד או מהבית. אז נכון, ככל שנדע למנוע את השריפה נוכל להגן על כל מה שיקר לנו, אבל מה יקרה אם האש בכל תפרוץ ולא תהיו שם כשזה קורה? התשובה לכך פשוטה: מערכת ספרינקלרים מתקדמת תספק מענה מושלם והגנה אופטימלית, וזה בדיוק הזמן להבין איך פועלת המערכת ובפרט – איך מתקינים אותה בצורה הטובה ביותר.

כדאי להכיר: מה היא מערכת ספרינקלרים?

הרעיון שעומד מאחורי המערכת המתקדמת הזו נשמע פשוט יחסית: בקירות המבנה, ובפרט בתקרות, ניצבים צינורות ארוכים שבהם זורמים מים בעוצמה גבוהה מאוד. בשגרה אתם ממש לא מרגישים את זה, בעיקר משום שבקצה הצינורות ניצבים מתזים עם זכוכית עוצמתית שמונעת מהמים לצאת החוצה. עם זאת, כשהטמפטורה בחדר עולה באופן דרסטי, המערכת מבינה שיש אש במקום, וברגע הזה הזכוכית מתנפצת והמים פורצים ומתיזים לכל כיוון. כך ניתן להשתלט על האש בשלב מוקדם מאוד ולצמצם באופן ניכר את הנזקים שהיא עשויה להסב אם לא נצליח לעצור אותה בזמן.

אז איך מתקינים את המערכת?

כפי שאתם בוודאי מבינים, מערכת מהסוג הזה מורכבת למדי, ובניגוד לפתרונות אחרים לעסק – כאן מומלץ להיעזר במומחים בלבד. התקנת ספרינקלרים מקצועית מחייבת תכנון יסודי, הבנה מעמיקה של המערכת ושל תנאי המבנה כולו, ויכולת להגדיר צרכים מדויקים בהתאמה אישית לכל מפעל, מבנה משרדים, מגדל דירות או מתחם בילוי. זהו תכנון שבוחן לעומק כל נקודה בחלל וכל פינה ברחבי השטח, כדי להימנע משטחים מתים שהמערכת תפספס בשעת חירום. זוהי הדרך היחידה להבטיח לעצמכם הגנה טובה מאוד בין אם אתם נמצאים באזור עם פרוץ השריפה ובין אם לא.

התקנה מקצועית – לפי התקנות

חשוב לזכור שישנן תקנות ברורות מאוד, כאשר מוגדרים מבנים ספציפיים ועסקים שבהם מערכות גילוי וכיבוי אש הן חיוניות. בנוסף, התקנות גם מגדירות איך יש לבצע את ההתקנה. אם כן, כשאתם בוחרים חברה מקצועית לצורך התקנת המערכת, חשוב לוודא שיש לה את הידע ואת הניסיון בתכנון והתקנת ספרינקלרים, וכן שהיא פועלת על פי כל התקנים המחמירים והרלוונטיים. כדי להבטיח רמות גבוהות של בטיחות אש לאורך זמן יש לבצע גם פעולות שונות לצורכי תחזוקה, והחברה שתלווה אתכם תעזור לכם לעשות את זה נכון. כך תימנעו מבלאי ומשחיקה של המערכת – ותשמרו על כל מה שיקר לכם באמת.