כך תקפידו על בטיחות אש בעסק

כל בעל עסק, מקטן ועד גדול, בין אם הוא עושה את צעדיו הראשונים ובין אם הוא שועל ותיק בתחומו, זקוק לכמה כללי בטיחות. לצד החוקים והתקנות שמגדירים מה בדיוק אנחנו חייבים לעשות אין ספק שיש גם כמה צעדים שיעזרו לנו לישון קצת יותר טוב בלילה. אם אתם רוצים לוודא שהעסק יהיה שם גם מחר בבוקר, הנה כמה צעדים בסיסיים שיעזרו לכם להשיג את המטרה הזו.

1 – התקנת ספרינקלרים

בטיחות אש היא אחד הנושאים החשובים ביותר בעסק, וזה באמת לא משנה אם אתם מייצרים תרופות או מעניקים ייעוץ ללקוחות שונים. גם אין ברחבי המפעל או המשרד חומרים מסוכנים כאלה ואחרים, קצר חשמלי או סיגריה שהושלכה באופן לא אחראי עשויים להוביל לשריפה. לצד כללי בטיחות שיאפשרו לכם לצמצם את הסבירות שהסכנה אכן תתרחש חשוב לתכנן גם מערכת כיבוי אש שתדע להגיב באופן אוטומטי לדליקה ובעיקר ספרינקלרים שיעזרו לכם לשלוט על האש כשהיא בראשיתה. מערכות גילוי עשן וכיבוי אש צריך לתכנן באופן מדויק ומקצועי מאוד כדי שתוכלו להיות בטוחים שאם חלילה משהו יקרה – תקבלו על זה הודעה במקביל לכוחות הכיבוי וההצלה.

2 – הגנה מפני פריצות

צעד נוסף וחשוב הוא לספק הגנה למשרד, לחנות ולמפעל בכל שעות היממה. מצלמת אבטחה עשויה להרחיק פורצים פוטנציאליים, אזעקה תתריע על כל ניסיון לחדור אל העסק שלכם ומערכות נעילה מתקדמות יקשו מאוד על הפורצים שמשתוקקים להסב נזק כלכלי או עסקי למותג שבניתם בעמל רב. גם כאן רצוי להיעזר באנשי המקצוע, כמובן, ולו רק כדי שלא יהיה לכם ספק שהעסק שלכם מצויד בכל שכבות ההגנה הדרושות לו.

3 – אבטחת מידע

לצד נזקים חיצוניים כדאי לזכור שהעסק שלכם עשוי ליפול קורבן גם למתחרים שמשתוקקים להשיג גישה למידע שלכם, או לחלופין למי שרוצה לפגוע בהתנהלות השוטפת שלכם. במילים אחרות, המחשבים שלכם צריכים להיות סגורים היטב בפני כל מי שלא אמור להתקרב אליהם.

התנהלות נכונה לטובת העסק

אם תפעלו נכון ובצורה מחושבת תצליחו לצמצם בצורה משמעותית את כל הסיכונים האפשריים, או לכל הפחות את רובם. מערכות גילוי אש וספרינקלרים יעזרו לכם לשמור על תקינות העסק והציוד, שכבות הגנה יצמצמו את סכנת הפריצות, וניהול נכון של אבטחת המידע ישמור על המידע הרגיש מכל משמר. עכשיו אתם יכולים להיות קצת יותר רגועים גם כשאתם יוצאים לחופשה או מעזים לישון בלילה מפעם לפעם.