למה חשוב לתכנן מערכת לכיבוי אש?

אחד הכללים הבסיסיים בניהול סיכונים, הוא עצם ההכרה בקיומן של סכנות שונות. אחת הבולטות בהן, וזה נכון הן בבית והן במשרד, היא סכנת השריפה. נר שנותר ללא השגחה עלול להפוך לשריפה של ממש, וקצר חשמלי עשוי להוביל לאש שתתפשט בקצב מסחרר. אם כן, מערכות גילוי וכיבוי אש הן בדיוק הפתרון הדרוש לנו במצבים אלה, ואם אתם עדיין מתלבטים האם זה באמת מה שאתם צריכים, הנה כמה סיבות ממש טובות לתכנן את שכבת ההגנה המשמעותית הזו כבר עכשיו.

המערכת שמגינה על הסחורה שלכם

במהלך היממה אתם אולי זהירים במיוחד, אבל בלילה, כשהמשרד ננעל והמחסן נותר ללא פיקוח, אין לכם באמת מושג מה עשוי לקרות. ברגעים האלה אין מי שיכבה אש מיד כשהיא פורצת, אבל מערכת לכיבוי אש יכולה לעשות חלק ניכר מהעבודה עבורכם. ראשית היא תזהה את האש בשלב מוקדם, ולאחר מכן תתבצע הפעלה של הספרינקלרים כדי לכבוש את האש. בנוסף ניתן לתכנן מערכות מתקדמות שמעבירות התרעה מידית לכוחות כיבוי האש, וזו דרך מצוינת להבטיח לעצמכם ראש שקט הרבה יותר, בכל מקום ובכל זמן. אתם מוזמנים להיעזר בצוות המומחים של תקן אש, לפרטים צרו קשר.

שריפה בבית – סכנת חיים

למרבה הצער, אנחנו זוכרים היטב את כותרות העיתונים לאחר השריפות הגדולות שפרצו בבתים פרטיים והובילו למותם של קשישים וילדים. דווקא בדירה הקטנה יש המון סכנות, מהנרות ועד הגז, מתנור החימום בחורף ועד לכשל חשמלי באחד המכשירים הביתיים. ברגע אחד, בלי שנשים לב, אש עלולה לפרוץ והיא אף צפויה להתלקח בקצב בלתי נתפס. עם זאת, מערכות מתוחכמות שמאתרות את האש בזמן ופועלות במהירות כדי לכבות אותן, הן מערכות שיכולות להציל את חייהם של השוהים במבנה, וזוהי תועלת חשובה הרבה יותר מכל פריט יקר ערך שנמצא ברחבי הדירה.

מערכות אוטומטיות – חוסכות זמן יקר

המערכות השונות עוזרות לנו להגיע מוכנים הרבה יותר לכל תרחיש אפשרי, אבל יש עוד נקודה אחת חשובה שכדאי לתת עליה את הדעת. מערכות מתקדמות יכולות לספק לנו מענה אוטומטי, מהיר ויעיל מאוד. כך, לצד איתור האש והפעלת הספרינקלרים, המערכת תעביר התרעה ישירה לכוחות כיבוי האש, מה שיאפשר לנו לתפוס פיקוד על המצב, להשתלט על האש ולהוביל לסיום מהיר יותר של הסיטואציה. כך אפשר להציל חיים, להגן על העסק, למנוע פגיעה קשה ברכוש ולחסוך זמן, כסף והמון כאבי ראש.