חשיבותה של מערכת גילוי עשן

אחת הסכנות הגדולות ביותר בכל בית עסק או בית פרטי היא סכנת האש. שריפה יכולה לפרוץ כתוצאה מגורמים שונים, בין אם מדובר ברשלנות, טעות אנוש או חבלה מכוונת. זו יכולה להיות תוצאה של קצר חשמלי, הצתה או נר שהושאר ללא השגחה. התקנת מערכות לכיבוי אש ופיזור מטפים בשטח הבית או המשרד הם צעדים חשובים שיכולים להציל חיים – אך ישנו צעד אחד מוקדם יותר שאסור לדלג עליו. התקנת מערכות גילוי עשן. מערכות אלה הן בעלות חשיבות ראשונה במעלה בעיקר משום שזוהי הדרך הטובה ביותר לזהות אש בשלב מוקדם ואף כאשר אין בחדר אדם שיוכל לזהות את התפרצותה. המערכת המזהה את העשן תוביל לשורה של מהלכים שכל אחד מהם הוא חיוני להשתלטות מהירה על השריפה, לכיבוייה ולהצלת חיי אדם.

עובדים לפי התקן

מערכות גילוי עשן צריכות לפעול בהתאם לאישור מכון התקנים ועל פי התקן שנקבע, כך שמומלץ לתכנן את ההתקנה עם גורם מוסמך ומקצועי שמכיר את התקנים ויודע כיצד לעמוד בדרישות, וזאת מתוך מטרה מרכזית אחת – הגנה על הבית או על המשרד, על הציוד יקר הערך שבו, ובעיקר על חייהם של מי שעשויים להימצא במקום אם תפרוץ שריפה. מערכות גילוי עשן בבסיסן מזהות את העשן בשלב מוקדם יחסית ובתגובה לכך מפעילות התרעה לנוכחים במקום, כדי שיוכלו להתפנות ולהינצל. במקביל, המערכת שולחת אותות לגורמי הכבאות וההצלה כך שגורמים אלה ידעו על השריפה מוקדם ככל האפשר ומבלי להמתין לגורם אנושי שיזעיק אותם. ישנם סוגים שונים של גלאי עשן ומערכות גילוי עשן וכל אחד מהם ניתן להתקנה בכל חדר, משרד או שטח “מועד לפורענות” שבו עשויה האש לפרוץ, ושבו נדרשת מערכת שתסייע להגן על הנוכחים במקום.

התקנה מקצועיות

באופן כללי ניתן לנסות ולהתקין מערכות גילוי עשן באופן עצמאי בבית או במשרד, אך מומלץ להימנע מכך ולפנות לגורם מקצועי ובעל ניסיון שיעשה זאת בצורה הנכונה והטובה ביותר. חברת תקן אש מציעה מערכות גילוי עשן בהתאם לתקנים של מכון התקנים ותדאג להתאים את המערכת הנכונה לכם, לבצע את ההתקנה ולהדריך אתכם ביחס לתחזוקה שלה באופן שוטף. לתקן אש יש את הניסיון, הידע והמומחיות הנדרשים כדי להבטיח שתבחרו במערכת איכותית ואמינה בהתאם לצרכים שלכם, כדי שאם וכאשר תתמודדו מול מצב חירום, תוכלו לעמוד באתגר בהצלחה ולהגן על הנכס שלכם, על הרכוש ובעיקר – תוכלו להימנע מפגיעות בנפש. וזהו הדבר החשוב מכל.