תכנון מערכת כיבוי אש: תהליך העבודה

לעתים נדמה שההחלטה להתקין מערכת כיבוי אש היא ההחלטה החשובה ביותר, וכאן למעשה מסתיימת העבודה שלכם. בפועל, על אף שזוהי החלטה קריטית שמשפרת באופן משמעותי את ההגנה על העסק או על מבנה המגורים, האתגר הגדול באמת נמצא עדיין לפניכם. כדי להגיע אל היעד הזה, ובעיקר כדי לשדרג את הבטיחות האישית שלכם, על העובדים, של הלקוחות, של דיירי המבנה וגם של הציוד היקר שנמצא ברשותכם, חשוב לגייס לעזרתכם אנשי מקצוע מיומנים ועתירי ניסיון. עכשיו אתם מוכנים לצאת לדרך, והנה מה שמצפה לכם לאורך המסע הזה.

מגדירים את צרכי המבנה

התקנת מערכת כיבוי אש של תקן אש מתחילה בתכנון מקצועי, ובשלב הזה יגיע מומחה אל המבנה הזקוק למערכת מתקדמת ואיכותית. הבחינה הזו חשובה משום שבעל המקצוע יקבע את כל הדרישות הטכניות שלכם, מגודל המבנה ועד למספר החללים והחדרים, כמות האנשים שנמצאים במקום בזמני השיא, חומרי הגלם ששימשו לצורך הבניה ואפילו שנת ההקמה שלו. משתנים אלה קריטיים כדי שניתן יהיה לקבוע את הסיכון במבנה, את הדרישות המיוחדות שלו ובהתאם גם את הפתרון הטוב ביותר לצרכים הייחודיים שלכם.

מתחילים לתכנן את המערכת

אחרי שזיהינו את צרכי המבנה, הגיע הזמן לתכנן את המערכת לפרטי פרטים, ובשלב הזה יוגדר מיקומה המדויק של מערכת הספרינקלרים. כדאי לזכור שהמיקום שייבחר הוא בעל השפעה אדירה על הצלחתה של המערכת בשעת חירום, שכן המיקום נקבע על פי כל המשתנים שנקבעו מראש, וסטייה קטנה עשויה להותיר חלקים מסוימים ללא שכבת הגנה. בנוסף יש לבחון את גודלו של כל חלל ולהתאים לו פתרון אופטימלי, בין אם מדובר במשרד קטן או בחדר שרתים גדול במיוחד. למידע נוסף צור קשר עוד היום.

החשיבות האדירה של מערכות כיבוי אש

אם אתם עדיין מתלבטים, כדאי לזכור שלמערכות כיבוי האש יש השפעה רבה מאוד על העסק שלכם, ובפרט על היכולת שלו להתמודד עם מצבי חירום. סביר להניח שאתם רוצים לגונן על הציוד יקר הערך, על הסחורה ועל תכולת המבנה. חשוב מכך, אתם רוצים לספק מעטפת בטוחה ויעילה שתבטיח את שלומם של כל עוברי האורח, מהלקוחות ועד לעובדים המסורים. עם מערכת כיבוי איש מתקדמת, זו שתוכננה בקפידה והותקנה באופן מקצועי מאוד, תוכלו להשיג את שתי המטרות הללו. חוץ מזה, עסקים רבים זקוקים לאישור של שירותי הכבאות על הימצאותה של מערכת תקינה ואיכותית, וגם זו סיבה מצוינת להתחיל לעבוד כבר עכשיו.