חשוב להכיר – מה היא מערכת ספרינקלרים?

אנחנו שומעים לא פעם על שריפות המתרחשות במבני מגורים, במגדלי משרדים, במסעדות ובבתי מלון. בחלק מהמקרים הנזק מסתכם בפגיעה במבנה וברכוש שבתוכו, ובמקרים חמורים יותר מגיעות אל כותרות העיתונים גם תמונותיהם של הנפגעים ששהו במקום בזמן שהשריפה פרצה. אלא שחלק ניכר מהמקרים הללו ניתן היה למנוע, ובשאר המקרים ניתן היה לצמצם באופן ניכר את הנזק. כל שנדרש לכך הוא מערכת כיבוי אש יעילה וטובה, זו שתזהה את האש ותטפל בה באופן מידי, וזה בדיוק הזמן להבין מהי בדיוק מערכת ספרינקלרים – ואיך היא מצילה חיים.

למה המערכת הזו חשובה כל כך?

רגע לפני שנבין איך המערכת עובדת, כדאי להבין שמדובר באחד הפתרונות היעילים והטובים ביותר היום, ומשום כך הוא אף נדרש על ידי הגורמים המקצועיים לצורך קבלת רישיון עסק. במקומות רבים הסיכון גבוה במיוחד, למשל במתחמי בילוי שבהם פועלות מסעדות, באזורי תעשייה ובמקומות רבים אחרים. ככל שהתנועה במקום ערה יותר כך עולה הצורך לספק הגנה טובה יותר, וכאן נכנסת לתמונה מערכת הספרינקלרים. עם מנגנון אוטומטי שמאפשר לנו לטפל באש במהירות ולהתריע על מיקומה המדויק – אפשר להבין למה היא נחשבת לכלי חיוני שאי אפשר בלעדיו.

אז איך זה עובד, בדיוק?

לצורך התקנת המערכת נדרש מיפוי של המבנה, והוא חיוני כדי שנוכל להציב בתקרות מערך מורכב של צינורות מים. לכל צינור נבחר מיקום בקפידה רבה כמובן, ובקצה כל צינור ניצב הספרינקלר – מתז עם אמפולת זכוכית חזקה מאוד. האמפולה הזו מלאה בחומר שמזהה חום גבוה מאוד, ועם הזיהוי הזכוכית מתרחבת ומתפוצצת, מה שמאפשר למים לפרוץ החוצה במהירות גבוהה ולכל עבר. בדרך הזו ניתן להשתלט על השריפה ולמזער את הסיכונים, ובמקביל מתריעה המערכת בפני כוחות הכיבוי על קיומה של השריפה. המטרת המים היא פעולה חשובה מאוד, והיא זו שמאפשרת לנו להימנע מנזקים כבדים ומפגיעה ברכוש ובנפש.

זמן התגובה שמשפיע על התוצאות

תכנון אפקטיבי ומקצועי של מערכת כיבוי אש הוא קריטי, והוא חשוב לא פחות מהגעתה המהירה של הכבאית. ראשית, משום שהמערכת מאתרת את האש בשלב מוקדם מאוד ומתיזה מים כדי לסייע בכיבוי ובשליטה על האש. שנית, המערכת מתריעה במהירות כדי לאפשר לנוכחים במקום להתפנות, וכן היא מאפשרת לכוחות הכיבוי להגיע גם ללא נוכחותו של גורם אנושי שיפנה לסיוע. אם כן, היתרונות של המערכת רבים וחשובים, וזה בדיוק הזמן לתכנן את הפתרון שמתאים לכם – זה שיגן עליכם מכל משמר.